Simplicity

"Simplicity is not a simple thing."
"Basitlik basit bir şey değildir."
Charlie CHAPLIN

24 Şubat 2017 Cuma

GÖMLEĞİN ÜST DÜĞMESİ (SEYR-İ MÜLKİ - 20.01.2017)

SEYR-İ MÜLKİ (20.01.2017)
GÖMLEĞİN ÜST DÜĞMESİ
"Ankara treni dördüncü peron beşinci yoldan kalkmak üzere" anonsu trene geçiş için son kontrollerin yapıldığı kuyruktakilerin biraz daha ileri doğru birbirlerini sıkıştırmalarına sebep oluyordu. Kontrol noktasını geçen her yolcu ağılın kapısı açılıp da çimlere doğru seyirten buzağı gibi trene doğru koşuyordu...
Gerçekten vakit daralmıştı ve yeri en son vagonda bile olsa insanlar bir an önce bu demir yılana kendilerini atıp işi garantiye almak için ilk vagona üst üste yığılıyordu.
Benim de yerim bu ilk vagondaydı. Bu akan yolcu kalabalığı içinde bindim vagona ama ne vagon!
İçerisi deniz yoluyla kaçmaya çalılan mültecilerin bindiği tekne gibi! İstiap haddini geçmiş, istif olmuş insanlar.
11/A koltuk numarasına kadar ancak tren hareket ettikten 10 dakika sonra vardım. Vardım ki koltuk dolu. Oturan gence "burası benim koltuk galiba" dedim. Genç "buyrun, geçin; benim ki de 5/A ama oraya biri oturmuştu, kalabalıkta yer değişemedik ben de burası boş diye oturdum" dedi ve artık koridoru boşalmış vagonda kendi koltuğuna gitti.
Ben yerime oturduktan sonra baktım ki vagonda bir dalgalanma başlamış... Gencin yerinden kaldırdığı orta yaşlı kişi 8. sıradaki koltuğa geldi, bileti oraya ait olmalı ki oraya oturdu ve onun kaldırdığı üniversiteli başka bir sıradaki koltuğa gitti, orada da aynı değiş tokuş...
Vagonda biri kalkıp biri oturuyor.. Meksika Dalgası gibi. Böyle sanırım 6 kişi yer değiştirdi. Sonunda duruldu dalga. Galiba ben başlatmıştım dalgalanmayı...
Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince bu da kaçınılmaz olmuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder